reklama

Kedy sa žena začne zaujímať o futbal

Do nového týždňa som sa zobudila s nádherným pocitom, že ma bolia kríže. Kým som sa odhodlala vstať z postele, zvažovala som, či si trúfam zájsť rovno k lekárovi, alebo len do najbližšej lekárne.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (13)

Nech som sa už mala rozhodnúť akokoľvek, obidve možnosti mi pripadali ako Mordor.

Cesta do lekárne Mordorom veruže aj bola, ale samotný vrchol skazy som mala ešte len pred sebou. Keď som sa tam s vypätím všetkých síl konečne dovliekla a zistila, že otvárajú až o 20 minút, nevedela som, či sa mám v takej chvíli modliť alebo preklínať, plakať alebo kričať.

Robila som všetko z toho.

Moje zúfalstvo vyvrcholilo do prekvapivého rozhodnutia ísť si kúpiť nejaké jedlo. Prvotné plány zásobenia sa zdravými potravinami sa rozplynuli už pri pulte s pečivom a ja som zrazu v košíku mala všetko, čo mi v mojej úbohej situácii mohlo pomôcť – sladkosti, biele rožky a šunku. Áno, je to tak, zúfalé ženy robia zúfalé rozhodnutia...

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Človek by neveril, aký úžasný účinok môže mať paprika. Hlavne ak ju obsahujú hrejivé náplasti na kríže. V lekárni som si zobrala rovno niekoľko balení a oblepila sa všade, kde som cítila, že ma to bolí.

Ani toto nebolo rozumné rozhodnutie, čo som zistila večer, keď som si tie náplasti dávala dole. Ženy znesú všetko, ale na také čosi som ja veru nebola pripravená. Drobné chĺpky máme totižto aj na chrbte, ale skutočne len také drobné, že na stiahnutej náplasti ich ani nevidíte, ale rozhodne ich cítite, keď si takú náplasť dávate dole. 

Bolesť v krížoch chvalabohu ustúpila a ja som začala riešiť, čo budem robiť, a v najideálnejšom prípade, ako čo najrozumnejšie využijem čas, ktorý musím nedobrovoľne tráviť v posteli.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Prvý deň bol skvelý. Obklopená maškrtami a bez možnosti čokoľvek vymýšľať som pracovala. Po druhej veľkej margotke a nejakom piatom rožku so šunkou som sa dokonca rozbehla tak, že o ôsmej či deviatej večer som robila aj tie veci, ktorým som sa plánovala venovať až v stredu. Z postele sa robí fantasticky, hlavne ak nič iné ani robiť nemôžete.

Druhý deň som si náplasti už nedávala, lebo skúsenosť s ich bolestivým odstraňovaním ma presvedčila, že tá moja bolesť v krížoch nie je vlastne až taká strašná. Podarilo sa mi dogúľať sa aj do práce, ale ísť si zacvičiť po nej neprichádzalo do úvahy. Pred šiestou som už bola doma a bezmocnosť z obmedzenosti môjho pohybu som do neskorého večera zaháňala – ako inak – vyjedaním chladničky. Z predošlej nákupnej horúčky mi tam ostali nejaké smotanové jogurty, lenže kto sa už len z jogurtu naje. Netušili by ste, ako lahodne však môže chutiť, keď si doň nastrúhate čokoládu, namrvíte keksík a tento kulinársky výtvor zavŕšite pudingom s arašidami. Nie je pravda, že s plným bruchom sa zle spí, lebo ja s tým svojím som zaspala okamžite.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Snáď vám ani netreba vysvetľovať, prečo ma na druhý deň okrem krížov bolelo aj brucho.

Zo zaháňania bezmocnosti prejedaním som teda až taký bomba pôžitok nemala, rozhodla som sa teda robiť niečo iné. Športovať som nemohla a už len cesty do a z práce boli mojím „grand slamom“.

Vrhla som sa teda na iné veci, úúúúplne spontánne a nečakane. Začala som písať blog, sledovať dokumenty o vplyvných ženách a prehlbovať si znalosti o športových udalostiach roka. Koncom týždňa som už teda vedela, kto bola Kristína I. zo Švédska či Johanna Maria Quandtová z Nemecka, akí futbalisti to vlastne budú hrať na majstrovstvách vo Francúzsku a čo to ten spomínaný Grand Slam je. Zaujali ma aj dejiny maratónu v New Yorku či história amerického futbalu, samé životu prospešné veci, bez ktorých žena nemôže vôbec žiť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Veľa z toho, čo som si pozrela či načítala, si už, samozrejme, nepamätám, ale ten fajnový pocit z objavovania nového mi pretrval aj po tom, ako mi bolesti v krížoch ustúpili.

Posolstvom tohto blogu asi nie je nič dôležité, ale ja som si uvedomila (ako to už býva, keď človeka zaskočí nejaká bolesť) mnoho vecí. Napríklad to, že keď dokrivená vyjdete medzi ľudí, je vám úplne jedno, čo si o vás asi myslia, a aj keď si nemyslia vôbec nič, koľké šťastie to my, ľudské tvory, vlastne máme, že sa po Zemi môžeme pohybovať vzpriamene a ladne. A hlavne ženy. Keď ich nebolia kríže. Alebo takí futbalisti.

Kozák je východniar, slovenský tím sa vo francúzskom Bordeaux stretne s výkvetom z Walesu, rekordérom v účasti na futbalových majstrovstvách Európy je Nemecko, ktoré slovenský futbalový tím naposledy pekne vytrieskal.

Nepomýlila som sa niekde? Stačí mi vedieť toľko? Už sa tomu nemusím venovať? 

Marianna Petrová

Marianna Petrová

Bloger 
  • Počet článkov:  10
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Živí ma práca s textom. Takým, ktorý napísal či preložil niekto iný. Je to skvelá práca, ale občas túžim niečo také pekné napísať aj ja. Rada spím, vyučujem angličtinu a učím sa blogovať. Poteší ma, keď sa vám to, čo tu napíšem, bude páčiť. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu